Spatial chaos in the Nowak-May game in three dimensions
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
application of brand personality scale in automobile industry: the study of samand’s brand personality dimensions
این تحقیق شخصیت برند سمند را در ایران با استفاده از مدل پنج بعدی آکر (1997) بعنوان یک چهارچوب بطور توصیفی سنجیده است. بنابر این چهارچوب که دراصل در 42 جزء (42 ویزگی شخصیتی) ودر پنج بعد شخصیتی طراحی شده بود ودر کشورها وصنایع مختلف آزموده شده بود, پرسنامه به زبان فارسی ترجمه شده و با استفاده از روشهای ترجمه معکوس و مصاحبه عمیق با 12 متخصص ایرانی به 38 جزء کاهش یافت. و نظرسنجی ای در پنج نمایندگی ا...
15 صفحه اولAutomating Game Design In Three Dimensions
We describe ANGELINA-5, a new iteration of the ANGELINA framework for investigating and building software which automates the process of videogame design. ANGELINA-5 is the first automated game design tool that produces 3D games. We outline here the system’s structure, the challenges inherent in building an automated game designer in a modern game engine, and we discuss the future research dire...
متن کاملChaos promotes cooperation in the spatial prisoner’s dilemma game
– We introduce chaotic variations, modelled by a spatially extended Lorenz system, to the payoffs of the spatial prisoner’s dilemma game and study their effects on the evolution of cooperation. We show that chaotic variations of appropriate amplitude promote cooperation over a wide range of payoff parameters at which defection is the only strategy in a sterile environment. An appropriately pron...
متن کاملthe american dream in three plays by eugene oneill, tennessee williams, and lorraine hansberry
این مطالعه به نقد و بررسی مفهوم اسطوره ی رویای امریکایی در سه نمایشنامه ی قرن بیستم امریکایی می پردازد، که این نمایشنامه ها عبارتند از: the iceman cometh (مرد یخین می آید) نوشته ی یوجین اونیل، 1940؛ desirea streetcar named (اتوبوسی به نام هوس) نوشته ی تنسی ویلیامز، 1947؛ و in the sun raisin a (انگور خشکیده در آفتاب) ، نوشته ی لورین هنزبری، 1958. هدف از این بررسی، ابتدا شناخت مفهوم رویای امری...
15 صفحه اولSpatial Visualization in Two vs. Three Dimensions
Several studies (e.g. Kerr, 1987; 1993; Diwadkar, Carpenter & Just, 2000) have asked participants to report the final location of a point after imaginary moves through 2D and 3D arrays. The results suggest that visualizing 3D space is inherently more difficult than 2D visualization, and may even use different brain mechanisms. However, 2D and 3D trials were presented in separate blocks, so part...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Journal of Physics: Conference Series
سال: 2021
ISSN: 1742-6588,1742-6596
DOI: 10.1088/1742-6596/1740/1/012057